2002. aastal ütlesin Madisele, et täiesti suvalisel põhjusel septembris mitte alkoholi tarbida on nii idiootne idee, et järgmisel aastal võtan sellest ka ise osa. Sel hetkel ma ei teadnud, et olen 2003. aastal koos Madisega Eesti Üliõpilaskondade Liidu juhatuse liige, kelle käte vahelt käis järgmise aasta tudengite sügispäevade programmis läbi vähemalt 100 kasti õlut, millest me tilkagi võtta ei tohtinud. Lihtne ei olnud, aga tehtud sai.
1. oktoobril 2003 ronisime Eesti Üliõpilaskondade Liidu kontori katusele, avasime õlle ja otsustasime, et 2004. oleks lihtsam, kui mõned sõbrad ka kampa kutsuks.
2004. oli osalejaid ca 300 ringis. Tänaseks on alkoholi mittetarbimisega asjad täielikult käest ära läinud, kuna juba mõned aastad tagasi võttis Tervise Arengu Instituut asja enda peale. Eelmise aasta uuringute põhjal võttis aktsioonist osa 59 000 inimest, kellest 82% sai hakkama. 48 380 inimest? Reaalselt?
Kui Tervise Arengu Instituudile selle projekti edasi andsin, siis ütlesin, et tingimus on vaid see, et kehtima jääb kaks reeglit.
- Septembris alkoholi ei joo.
- Kui midagi jäi selgusetuks, siis vaata punkti number 1.
Olen tänaseni veendunud, et kui see ettevõtmine ei ole huumoriga (samas tõsiseltvõetav), siis ei oleks see kunagi algust saanud. Ka selle aasta reklaamkampaania näitab, et ilma huumorita hakkama ei saa.

Loogiline, et selline aktsioon tekitab vastastikuseid arvamusi. Mõni arvab, et üldse ei peaks jooma, teine arvab, et jooma peab iga päev. Aastate jooksul on tehtud ka teemakohaseid aktsioone “Septembris Hei-Hoo”, “Septembris Ei Koo” jne, mis on kõik lahedad, sest suures plaanis aitavad need idee levitamisele kaasa.
Lisaks on tekkinud palju täpsustavaid küsimusi, et mis siis ikkagi septembris lubatud on? Kas rummikook on ok (jah), liköörikommid (ei), aga juhul kui töökohustuste tõttu olen sunnitud veini degusteerima, aga sülitan selle välja (ok) jne.
Mitmed aastad on kampaanial olnud oma nägu, kellest minu jaoks oli lahedaim 2018. aasta kui alkoholi mittetarbimine ühendati (Tallinna Maratoni?) jooksureklaamiga, millest sai slogan Septembriseijooks, selle reklaam personaaltreener Luule Komissaaroviga on siiani meeles.
Selle aasta kampaanial oma “nägu” ei ole. Seevastu rõhutakse kasudele, millest peamistena tuuakse välja “Parem uni“, “Kaalust alla“, “Noorem näonahk” ja “Parem seks“.
Tagantjärele tuleb tunnistada, et üliõpilaskontori katusel joodud õllede tõttu kümned tuhanded septembris alkoholi ei joo. Huumor seegi.